Uncategorized

Promosi Shaklee Bulan Mac

Assalamulaikum selamat pagi..

Memandangkan bulan ini adalah bulan kita menyambut hari wanita, Shaklee buat promosi gila2 untuk wanita-wanita kat luar sana. Apa promosinya bulan ni jum kita tengok..

Promosi bulan mac

Tak cukup nak bagi wanita sihat dan bertenaga, shaklee juga buat promosi skincare kegilaan ramai ni uolz.

Promosi shaklee mac

Seronok ke tak seronok? So supaya korang lebih kenal setiap produk dengan lebih teliti saya akan cerita setiap produk di bawah ya.. Jum kita mula dengan Vitalea.. my favourite product..

Vitalea

Vitalea merupakan salah satu multivitamin yang pertama di Amerika Syarikat iaitu pada tahun 1915 oleh Dr Forrest C. Shaklee.

Vitalea ini merupakan makan sokongan untuk kesihatan yang optimum. Multivitamin ini memberikan 28 jenis vitamin penting danmineral kritikal termasuk vit c, beta karotena untuk perlindungan antioksidan. 400mcg asid folic yang sudah mencukupi untuk setiap individu dan melalui sistem pengangkutan mikrosalutan berpaten untuk memastikan penyerapan asid folic.

GLA COMPLEX

Kandungan vitalea

Fungsi vitalea

  • membantu dalam mengekalkan kesihatan yang baik.
  • mengandungi beta karotena yang membantu dalam mengekalkan pertumbuhan dan pembinaan tisu.
  • mengandungi kalsium, fosforus dengan vitamin c & d untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Biotin dan asid pantotenik membantu memetabolismakan lemak dan karbohidrat dalam tubuh.
  • vitamin B12 membantu pembetukan sel darah merah.

Sebab tu kalau saya dah ambil vitalea biasanya saya tak ambil vitamin yang lain2 semuanya dah ada dalam vitalea ni.. Amat2 membantu saya dalam pregnancy.. Sebab all in one..

GLA COMPLEX

GLA COMPLEX

GLA (Asid Lenolenik Gamma) adalah asid lemak penting omega 6 yang digunakan tubuh anda untuk menghasilkan prostaglandin. Apa itu prostaglandin? Prostaglandin adalah bahan yang membantu mengawal atur pelbagai proses tubuh.

Nutritional Facts

kandungan GLA complex

Dah cerita pasal prostaglandin ni mesti korang tertanya-tanya penting ke prostaglandin ni? Lebih-lebih lagi kepada wanita?

Berikut adalah fungsi-fungsi prostaglandin terhadap tubuh badan manusia:

  • menyebabkan penyempitan atau pembesaran dalam sel-sel otot licin vaskular.
  • memyebabkan pengumpulan dan pengasingan platelet
  • mendorong tenaga kerja tubuh
  • mengawal keradangan
  • mengawak pergerakan kalsium
  • mengawal hormon
  • mengawal pertumbuhan sel
  • dan banyak lagi.

OSTEOMATRIX

Wanita merupakan tulang belakang dalam sesebuah rumah tangga..Jadi kat sini saya nak share kenapa kaum wanita perlu grab Ostematrix untuk amalan seharian. Untuk pengetahuan korang, Ostematrix antara supplement murah tapi sangat powerful bantu keperluan ibu hamil, berpantang dan menyusukan.

Selain wanita hamil, wanita yang mengalami kitaran haid pun kerap kehilangan kalsium di sepanjang kitaran haid.

Kebaikan Ostematrix (Kalsium Magnesium dengan Vitamin D ni) :

  1. Elak tulang rapuh sebelum tua (osteoporosis) yang berisiko mudah retak tulang jika kita terjatuh atau kemalangan.
  2. Elakkan sakit belakang, sakit pinggang dan sakit sendi serta lenguh-lenguh badan.
  3. Memberi kekuatan tulang ketika berjalan, menaiki tangga, beribadah dll.
  4. Bantu tidur yang lena dan rehat yang berkualiti pada waktu malam.

Bagi ibu-ibu hamil:Elak kekejangan kaki ketika hamil

  • Bantu kuatkan jantung baby dalam kandungan
  • Bantu perkembangan otot bayi supaya lebih kuat
  • Elak sembelit ketika hamil dan berpantang
  • Bantu pembentukan tulang dan gigi bayi
  • Membantu peningkatan kuantiti & kualiti susu badan ketika menyusu bayi

InsyaAllah, sangat membantu menambah kualiti kehidupan bila badan bertambah sihat & bertenaga.

Penutup

Alhamdulillah saya dah selamat berkongsi ke 3 suplemen hebat shaklee untuk wanita pada entry kali ini.. sekiranya ada yang berminat boleh terus wassap saya atau ada tertanya2 sebarang kemuskilan boleh juga wassap saya.. saya akan cuba bantu sehabis boleh..

Sekiranya korang rasa “eh banyaknya nak beli sampai 4 5 botol” korang jangan risau saya juga ada menjual 1 botol dengan harga istimewa bersama free postage.. Apa lagi pm saya.. jangan lambat2.

suraya asmara❤️

0162053600

Health is not values till sickness comes.. Take your first action now for your health..

❤️❤️❤️

Mama to Aliesha & Aydeen Kurus & PCOS fighter Love art and DIY Learn to be beauty with brain & heart

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *